Je bohužel „dobrou praxí“ mnoha firem přidávat sójový olej do většiny svých výrobků jako například krémů, gelů a pod. Na první pohled na tom není nic špatného, dokud se však zákazník o jeho význam ve složení přípravku nezačne více zajímat. Jak vyplývá i z knihy „Tekuté slunce“ uznávaného anglického aromaterapeuta Jana Kusmirka, sójový olej by v kvalitním aromaterapeutickém výrobku neměl co dělat.
Sójový olej přidávaný do těchto produktů je téměř vždy chemicky rafinovaný, tzn. upravovaný. Nenajdeme v něm už významný lecitin či důležité vitaminy A, D, E, K ani další účinné látky. Jaký je tedy význam přidávání sójového oleje do přírodní biokosmetiky?
„Po procesu chemické rafinace je sójový olej neutrální z hlediska chuti, barvy i vůně. Je to velmi levný olej, a proto ho bohužel někteří výrobci používají jako takzvané plnidlo, čímž si snižují výrobní náklady a zvyšují objem výrobku,“ vysvětluje Jiří Harašta, majitel značky Saloos, předního českého výrobce aromaterapeutické biokosmetiky.
Je proto nezbytné dávat si při výběru aromaterapeutických výrobků pozor na složení. Podobně jako je tomu například u křehčených kuřecích řízků naplněných vodou – voda nikomu neublíží, ale zákazník za ni zaplatí stejnou cenu jako za kuřecí maso.
„Bohužel dnes už není aromaterapie jako aromaterapie. Jsme de facto jedinou českou firmou, která při výrobě žádného aromaterapeutického produktu nepoužívá sójovou náhražku, tedy sójový olej. Jako základ používáme nesrovnatelně kvalitnější oleje lisované za studena a biooleje,“ doplňuje Jiří Harašta, majitel české značky Saloos.
Výrobky české značky Saloos, stejně jako kvalitní zahraniční značky, neobsahují levný sójový olej, syntetické parfemace, konzervanty, minerální oleje ani jiné nepovolené látky. Výrobce si navíc velmi zakládá na nejvyšším obsahu biosložek ve svých produktech. Kosmetika tak nevyvolává alergické reakce a je vhodná pro všechny typy pleti, včetně citlivé.